Könyvismertető

Pukánszky Béla – Zsolnai Anikó
Pedagógiák az ezredfordulón

Az ezredforduló küszöbéről visszatekintve jól látható: a huszadik század világszerte bővelkedett pedagógiai reformirányzatokban, a hagyományos nevelést megújító törekvésekben. A század elejétől kezdve megerősödő és ma is létező „tradicionális reformpedagógia” irányzatai mellett a hatvanas-hetvenes évek társadalmi reformmozgalmai és iskolaújító törekvései az alternatív pedagógiák megszületését eredményezték. A kötet azt a folyamatot próbálja bemutatni, amelyet a 20. század elején kibontakozó reformpedagógiai mozgalom indított el, s melynek legszélsőségesebb irányzata végül a nevelés teljes tagadásáig jutott el. A szerkesztők válogatásának fő szempontja az volt, hogy az olvasó olyan pedagógiai irányzatokkal ismerkedhessen meg, amelyekről magyar nyelven eddig semmit vagy csak nagyon keveset lehetett olvasni. A szerkesztők fontosnak tartották azt is, hogy a kötetben helyet kapjanak azok a magyar iskolakoncepciók is, amelyek nem valamelyik külföldi pedagógiai irányzat adaptációjaként jöttek létre, hanem önálló, fejlesztő kutatás eredményeként. A kötetet nagy haszonnal forgathatják a pedagógia különböző területein dolgozó szakemberek, különösen a tanárképzésben és a pedagógus-képzésben részt vevő tanárok és hallgatók

Egyéb
Kiadói kód: E-Eötvös 1
Tantárgy: Tanári kézikönyvek
évfolyam
Rendelhető | Kapható
Iskolai ára: 2.000 Ft
Új ára: 2.000 Ft